Welkom bij Tapijtreiniging NH » Tips en veelgestelde vragen

Tips en veelgestelde vragen

Wat te doen bij kleine vlekken?

Natuurlijk willen wij met alle liefde uw vloerkleed of vaste tapijt reinigen. Echter beseffen wij dat dit ook voor u een kostbare aangelegenheid kan zijn. Daarom geven wij u enkele tips wat te doen bij kleinere vlekken.

 

 Ga direct met de vlek aan de slag
 Dikke vloeistof of bijvoorbeeld voedsel? Schep het meeste weg met een lepel
 Verdun indien noodzakelijk lichtelijk met koud water of gebruik een vochtige witte katoenen doek
 Deppen met een witte katoenen doek (bijvoorbeeld een hydrofiele luier of theedoek) of keukenpapier. Nooit wrijven!
 Werk altijd van de randen naar het midden van de vlek
 Bang voor verkleuring door de vloeistof? U kunt dit voorkomen door de vlek sneller te laten drogen met behulp van een föhn op een lage stand.
 Ga vooral niet aan de gang met zeep of ander schoonmaakmiddel. U krijgt de resten hiervan slecht uit de vezel en na verloop van tijd zal het des te meer vuil aantrekken.
 Kaarsvet? Laat het snel volledig stollen met ijsblokjes om vervolgens de stukjes weg te krabben

 

Er worden veel sprays verkocht om tapijt mee te reinigen. Het risico bestaat dat er een blekend of bijtend bestanddeel in zit wat een lichtere plek achterlaat op het tapijt. Wanneer een vlek met bovenstaande tips goed zichtbaar blijft, adviseren wij om toch over te gaan op professionele reiniging. U kunt altijd even bellen of een e-mail met een foto sturen voor vrijblijvend advies.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb van een kennis gehoord dat een vloerkleed na reiniging sneller vies wordt, klopt dit?

Het antwoord is ja en nee. Ja, als u zelf met een kleine huurmachine een vloerkleed gaat reinigen, of zelfs met de hand, blijven er zeepresten achter in het vloerkleed. Zeep trekt vuil aan. Wij beschikken echter over een krachtige mobiele machine en een speciale wasstraat voor vloerkleden. Ongeacht welke methode voor uw vloerkleed het beste is, er blijven vrijwel geen zeepresten achter. Uw kleed wordt schoon bij u teruggebracht zodat u er weer jaren plezier van kunt hebben.

 

Een ander bedrijf is veel goedkoper, hoe kan dat?

Het is uiteraard geheel aan u hoeveel geld u wilt spenderen aan het reinigen van een vloerkleed of vast tapijt. Wij gebruiken echter alleen krachtige, professionele machines en kostbare reinigingsmiddelen, speciaal afgestemd op uw vloerkleed of vaste tapijt. Verder hebben wij een eigen klimaatkamer en ozonkamer. Dit is voor ons bedrijf een kostbare investering, maar wel een investering die hoge kwaliteit garandeert. Tevens investeren wij in goed beeldmateriaal. Alle foto's en video's zijn beelden gemaakt door Tapijtreiniging NH, van vloerkleden, trappen, autostoelen en vast tapijt van onze eigen klanten. Als laatste reinigen wij zelf op onze eigen openbare, locatie. U kunt gewoon meekijken bij een reiniging als u dat wilt. 

 

Jullie hebben allerlei extra behandelingen. Hoe weet ik zeker dat de afgesproken prijs vooraf ook de uiteindelijke prijs wordt?

Wij houden niet van verrassingen wat betreft uw factuur. In eerste instantie voeren wij een standaard reiniging uit, tenzij u als klant vooraf zeer specifieke wensen heeft. Na de eerste reiniging beoordelen wij aan de hand van uiterlijk én geur of er een extra behandeling nodig is. Dit gebeurt uitsluitend na overleg en toestemming van u als klant. Wij streven naar openheid en transparantie. Ook als de afmeting niet helemaal klopt met de door de klant opgegeven maten, wordt dit gecommuniceerd met de klant. Ook wanneer het kleed kleiner blijkt te zijn dan gedacht en wij daardoor minder verdienen! 

 

Een concurrent biedt vuilwerend impregneren aan in zijn pakket, waarom doen jullie dat niet?

Wij geloven niet in de meerwaarde van vuilwerend impregneren. Het heeft slechts een tijdelijk effect en is onnodig kostbaar. U leest daar meer over op onze pagina werkwijze.

 

Hoe lang duurt het reinigen van een vloerkleed eigenlijk?

De reguliere reiniging duurt over het algemeen een week. Wanneer er aanvullende behandelingen nodig zijn, kan het totale proces 2 tot maximaal 3 weken in beslag nemen. 

 

Wat als ik niet helemaal tevreden ben?

Helaas kunnen ook wij niet alle vlekken of problemen oplossen. Wel proberen wij altijd u als klant vooraf een realistisch eindresultaat te voorspellen. Ook kunnen wij, bij het retourneren van een vloerkleed, een aanvullende behandeling onder uw toeziend oog aanbieden. Als tijdens de reiniging duidelijk wordt dat er geen bevredigend resultaat te behalen valt, gaan wij direct met de klant in overleg. Wel bieden wij 100% tevredenheidsgarantie bij geurproblemen, bijvoorbeeld wanneer een huisdier op een vloerkleed heeft geplast of overgegeven. Heeft u een artikel bij ons laten reinigen, maar zijn er dingen niet helemaal in orde? Bel ons dan of stuur een e-mail met een foto. Ons doel is een tevreden klant met schone spullen.