Welkom bij Tapijtreiniging NH » Tips en veelgestelde vragen

Tips en veelgestelde vragen

Wat te doen bij kleine vlekken?

Natuurlijk willen wij met alle liefde uw vloerkleed of vaste tapijt reinigen. Echter beseffen wij dat dit ook voor u een kostbare aangelegenheid kan zijn. Daarom geven wij u enkele tips wat te doen bij kleinere vlekken.

 

 Ga direct met de vlek aan de slag
 Dikke vloeistof of bijvoorbeeld voedsel? Schep het meeste weg met een lepel
 Verdun indien noodzakelijk lichtelijk met koud water of gebruik een vochtige witte katoenen doek
 Deppen met een witte/lichtgekleurde katoenen doek (bijvoorbeeld een hydrofiele luier of theedoek) of keukenpapier. Nooit wrijven!
 Werk altijd van de randen naar het midden van de vlek
 Bang voor verkleuring door de vloeistof? U kunt dit voorkomen door de vlek sneller te laten drogen met behulp van een föhn op een lage stand.
 Ga vooral niet aan de gang met zeep, zout of ander schoonmaakmiddel. U krijgt de resten hiervan slecht uit de vezel en na verloop van tijd zal het des te meer vuil aantrekken.
 Kaarsvet? Laat het snel volledig stollen met ijsblokjes om vervolgens de stukjes weg te krabben

 

Er worden veel sprays verkocht om tapijt mee te reinigen. Het risico bestaat dat er een blekend of bijtend bestanddeel in zit wat een lichtere plek achterlaat op het tapijt. Wanneer een vlek met bovenstaande tips goed zichtbaar blijft, adviseren wij om toch over te gaan op professionele reiniging. U kunt altijd even bellen of een e-mail met een foto sturen voor vrijblijvend advies.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb van een kennis gehoord dat een vloerkleed na reiniging sneller vies wordt, klopt dit?

Het antwoord is ja en nee. Ja, als u zelf met een kleine huurmachine een vloerkleed gaat reinigen, of zelfs met de hand, blijven er zeepresten achter in het vloerkleed. Zeep trekt vuil aan. Wij beschikken echter over een krachtige mobiele machine en een speciale wasstraat voor vloerkleden. Ongeacht welke methode voor uw vloerkleed het beste is, er blijven vrijwel geen zeepresten achter. Uw kleed wordt schoon bij u teruggebracht zodat u er weer jaren plezier van kunt hebben.

 

Een ander bedrijf is veel goedkoper, hoe kan dat?

Het is uiteraard geheel aan u hoeveel geld u wilt spenderen aan het reinigen van een vloerkleed of vast tapijt. Wij gebruiken echter alleen krachtige, professionele machines en kostbare reinigingsmiddelen, speciaal afgestemd op uw vloerkleed of vaste tapijt. Voor specifieke vlekken hebben wij een serie vlekverwijderaars, omdat het niet mogelijk is om alle soorten vlekken met één middel te behandelen. Verder hebben wij een eigen klimaatkamer en ozonkamer. Dit is voor ons bedrijf een kostbare investering, maar wel een investering die hoge kwaliteit garandeert. Tevens investeren wij in goed beeldmateriaal. Alle foto's en video's zijn beelden gemaakt door Tapijtreiniging NH, van vloerkleden, trappen, autostoelen en vast tapijt van onze eigen klanten. U ziet alleen echte resultaten. Als laatste reinigen wij zelf op onze eigen openbare, locatie. U kunt gewoon meekijken bij een reiniging als u dat wilt. 

 

Jullie hebben allerlei extra behandelingen. Hoe weet ik zeker dat de afgesproken prijs vooraf ook de uiteindelijke prijs wordt?

Wij houden niet van verrassingen wat betreft uw factuur. In eerste instantie voeren wij een standaard reiniging uit, tenzij u als klant vooraf zeer specifieke wensen heeft. Na de eerste reiniging beoordelen wij aan de hand van uiterlijk én geur of er een extra behandeling nodig is. Dit gebeurt uitsluitend na overleg en toestemming van u als klant. Wij streven naar openheid en transparantie. Ook als de afmeting niet helemaal klopt met de door de klant opgegeven maten, wordt dit gecommuniceerd met de klant. Ook wanneer het kleed kleiner blijkt te zijn dan gedacht en wij daardoor minder verdienen! 

 

Een concurrent biedt vuilwerend impregneren aan in zijn pakket, waarom doen jullie dat niet standaard?

Wij geloven niet in de meerwaarde van vuilwerend impregneren. Het heeft slechts een tijdelijk effect en is onnodig kostbaar. U leest daar meer over op onze pagina werkwijze. Wanneer u er echt op staat dat wij uw eigendom impregneren, is dat zeker mogelijk, maar het heeft niet onze voorkeur. Bij een regelmatige reiniging, zo ongeveer één keer per twee tot vijf jaar (afhankelijk van verschillende factoren) heeft een vloerkleed of meubel een veel langere levensduur.

 

Hoe lang duurt het reinigen van een vloerkleed eigenlijk?

De reguliere reiniging duurt over het algemeen een week. Wanneer er aanvullende behandelingen nodig zijn, kan het totale proces 2 tot maximaal 3 weken in beslag nemen. 

 

Wat als ik niet helemaal tevreden ben?

Helaas kunnen ook wij niet alle vlekken of problemen oplossen. Wel proberen wij altijd u als klant vooraf een realistisch eindresultaat te voorspellen. Ook kunnen wij, bij het retourneren van een vloerkleed, een aanvullende behandeling onder uw toeziend oog aanbieden. Als tijdens de reiniging duidelijk wordt dat er geen bevredigend resultaat te behalen valt, gaan wij direct met de klant in overleg. Wel bieden wij 100% tevredenheidsgarantie bij geurproblemen, bijvoorbeeld wanneer een huisdier op een vloerkleed heeft geplast of overgegeven. Heeft u een artikel bij ons laten reinigen, maar zijn er dingen niet helemaal in orde? Bel ons dan of stuur een e-mail met een foto. Ons doel is een tevreden klant met schone spullen. 

 

Kan ik niet net zo goed een tapijtreiniger huren bij de bouwmarkt en zelf mijn vloerkleed of bank reinigen?

Natuurlijk kunt u eerst proberen zelf uw bezittingen te reinigen. Helaas zijn de beschikbare huurmachines lang niet zo krachtig als een professionele sproei-extractie of Truck Mount machine. De kans is daardoor groot dat uw bezittingen na de reiniging nog te nat zijn. Wanneer het drogen te lang duurt, zal een vloerkleed of meubel muf gaan ruiken. Tevens blijft er vaak veel reinigingsmiddel achter in de vezel. Dit trekt na verloop van tijd juist meer vuil aan dan vóór de reiniging! Het komt regelmatig voor dat onze klanten eerst zelf tijd en geld in de doe-het-zelf reiniging hebben gestopt en daarna alsnog onze hulp nodig blijken te hebben. Dat is zonde van de tijd en niet nodig. 

 

Ik wil mijn (hoek)bank laten reinigen, hoe berekenen jullie de prijs?

Zoveel mensen zoveel wensen, dat geldt zeker voor meubels. Sommige banken hebben grote kussens, chaise longues en/of bijpassende hockers. Wij rekenen €35,00 per zitgedeelte. Bij twijfel kunt u als uitgangspunt 50 bij 50 centimeter exclusief leuningen aanhouden als 1 zitting. Wanneer de leuning van de bank bestaat uit losse kussens die tweezijdig dienen te worden gereinigd, rekenen wij een toeslag van €12,50 per zitgedeelte.

 

Help! Er zit verf in mijn tapijt of vloerkleed! Kunnen jullie hier nog iets aan doen?

Jazeker. Ook voor lastige vlekken zoals verf, maar ook bij inkt, wijn, kaarsvet of andere soorten vlekken hebben wij speciale middelen. Hiermee krijgen wij in ruim 90% van de gevallen de vlek helemaal weg. Helaas kunnen wij hier geen 100% garantie op geven, omdat het wegkrijgen van een vlek mede afhankelijk is van de leeftijd van de vlek, het type vezel en of de klant zelf ook al heeft getracht de vlek weg te poetsen. Bel ons zo snel mogelijk voor advies. Soms kunt u beter niets aan een vlek doen, maar soms is het verstandig om het ergste vast weg te halen. Op de foto ziet u een voorbeeld van een flinke hoeveelheid latex op een tapijt. Met onze mobiele tapijtreinigingsmachine in combinatie met een speciaal middel tegen verfvlekken hebben wij deze klant goed kunnen helpen. 

Verf op tapijt of vloerkleed verwijderen door Tapijtreiniging NH

Desinfecteren

Sinds de uitbraak van Covid-19 krijgen wij (terecht) de vraag of het ook mogelijk is om na de reiniging een desinfecterende behandeling uit te voeren op kleden en meubels. In principe is dit mogelijk op alle losse artikelen. Bij vast tapijt is het helaas niet mogelijk, tenzij u het pand 48 uur kunt verlaten. Onze anti-allergiebehandeling is een desinfecterende behandeling. Ook micro-organismen, bacteriën, schimmels, sporen en virussen worden gedood. Wij voeren deze behandeling indien gewenst uit. Echter is het effect uiteraard tijdelijk. Zodra uw kleed of meubel weer in aanraking is geweest met mensen is er altijd weer een mogelijkheid tot (her)besmetting. Daarom bieden wij deze behandeling niet actief aan. Wenst u toch gebruik te maken van deze optie? Geef dit dan aan bij het vakje "opmerkingen"

COVID-19 en de invloeden op onze werkzaamheden:

Heel ondernemend Nederland heeft te maken met de invloeden van COVID-19. Ook Tapijtreiniging NH heeft op sommige punten de handelswijze moeten aanpassen.

Momenteel rijden wij weer als vanouds door heel Nederland. Normaliter krijgen onze klanten de ontvangstbon of factuur van een te reinigen artikel van onze chauffeur. Helaas is het voor sommige klanten verstandiger om waar mogelijk fysiek contact te voorkomen. Om de richtlijnen van het RIVM zoveel mogelijk in acht te nemen kunnen wij daarom ook facturen en ontvangstbonnen per e-mail sturen. U kunt facturen behalve contant of per PIN ook per bankoverboeking betalen. We stellen het zeer op prijs als wij uw kleed mogen halen en afgeven bij de voordeur zodat we uw woning niet onnodig hoeven te betreden. Heeft u echt hulp nodig bij het oprollen en terugleggen? Dan mag u instructies geven en in een aparte ruimte of op 1,5 meter afstand wachten tot de chauffeur klaar is.

Bovenstaande is helaas onder voorbehoud en afhankelijk van verdere verordeningen van onze regering, onze eigen gezondheid en uiteraard uw welbevinden.

Mocht u of een huisgenoot op enig moment symptomen vertonen en/of in aanraking zijn geweest met een COVID-19 patiënt, dan verzoeken wij u dit aan ons te melden. Wij verzetten dan kosteloos uw afspraak. Ook bij andere vragen en/of twijfels kunt u altijd even bellen naar 0251-770877.